Nie cichną echa ogłoszenia przez Brose planów o zmianach konstrukcyjnych i softwarowych w swoich silnikach do rowerów elektrycznych. Niemiecka firma tym samym oficjalnie się przyznała do czegoś co w internecie huczało od dawna. Jaką znaleźli receptę na poprawienie dość wysokiej awaryjności? Zmiany konstrukcyjne niektórych elementów wewnętrznych, zmianę konstrukcji paska zębatego (przyp. tylko oni to stosują) oraz zmianę softu polegającego na obniżeniu niektórych parametrów szczytowych wpływających na szybsze zużycie elementów mechanicznych. Jak rozumiem z 90 Nm, które było powodem do dumy producenta pozostanie jedynie wspomnienie.

Informację na ten temat znajdziecie tutaj.

Jednak jak poszukać w internecie można znaleźć też wypowiedzi o innych przyczynach awarii:

„W przeszłości jeździłem dużo na motocyklach (szosowy, ścigacz, cross), więc rower elektryczny nawet w trybie TURBO jest w moim odczuciu słaby i wolny pod górę. To dlatego w zasadzie cały czas jeżdżę na najmocniejszym wspomaganiu. Na rowerach analogowych enduro jeździłem dobrych kilka lat, więc oczywiście zdaję sobie sprawę, że e-bike wspaniale pomaga pod górę.
Silniki w moich e-bike’ach wymieniałem 4 razy na gwarancji. W Bullsie zastosowany jest silnik Brose Drive, który ma słabo uszczelnione 2 wyeksponowane łożyska w suporcie. Jak myjesz rower, to do łożysk dostaje się woda, 3 miesiące i suport wyje. Łożysk nie da się samodzielnie nasmarować, bo nie ma do nich dostępu. Są wkładane do silnika od wewnątrz, silnik jest zaplombowany. BMZ, producent silników Brose, 3 razy wymienił mi silnik bez zadawania pytań w okresie 2-letniej gwarancji. Za ostatni otrzymany silnik (już poza gwarancją) musiałem już zapłacić.
Z kolei w Specialized Levo 2019 (który rownież użytkowałem) zastosowany jest najnowszy silnik Brose Drive S Mag. Po pół roku eksploatacji zaczął głośno pracować, po czym zazgrzytał, zawył i całkowicie odmówił posłuszeństwa. Po tygodniu Specialized dostarczył i zamontował nowy silnik w ramach gwarancji. „
Silniki brose kuszą swoją cichą pracą oraz dużym zasięgiem. Jednak ta cicha praca związana z użyciem paska, zamiast kół zębatych, jest zródłem wielu awarii. Natomiast niskie zużycie prądu, to efekt niskiej mocy wspomagania. Sprawność silników Brose jest na takim samym poziomie jak u konkurencji (ok 90%), zatem większy zasięg to wyłącznie efekt mniejszej mocy wspomagania, a po ostatniej „modernizacji” softwarowej – jeszcze mniejszej…

Jeśli szukacie więcej źródeł z różnymi przypadkami awarii silników Brose, to służymy linkami:

https://www.youtube.com/watch?v=rz78R2Jw5Nkhttps://www.youtube.com/watch?v=JwmkNjn-rBM
https://www.youtube.com/watch?v=-dyTMOqVNtohttps://www.youtube.com/watch?v=9VHnCcwCadQ
https://www.youtube.com/watch?v=fAkaSw5mrvwhttps://www.mtbr.com/threads/brose-motor-problem.1113287/
https://electricbikereview.com/forums/threads/known-issues-problems-with-brose-products-help-solutions-fixes.13249/
https://www.emtbforums.com/community/threads/have-brose-fixed-the-motor-issues-yet.13079/
https://www.pedelecs.co.uk/forum/threads/brose-motor-problems.24161/
https://www.mbr.co.uk/buyers_guide/brose-bosch-shimano-ebike-system-388838